Schaduwdoek maxi cosi

Schaduwdoek maxi cosi

Ons eerste ritje in de bakfiets. Heerlijk om weer lekker te kunnen touren, maar wat een vervelend zonnetje. Die scheen precies van opzij, waardoor er ondanks het zonnescherm van de maxi cosi en een dooky een strook zon op het hoofdje van Levi scheen. Ik appte manlief dat het fietsen een groot succes was, maar dat we wat moesten bedenken voor de zon. Nou daar komt hij dan: zo simpel dat ik het graag met jullie deel. Want elke baby moet vooral lekker veel buiten zijn!



Benodigdheden:


- stof (afmeting: 2x 80cm bij 35cm ) ik gebruikte tricot (Gekocht bij Javro)
- elastiek (afmeting: ongeveer 60-70 cm)
- 4 lusjes elastiek (kan ook lint oid zijn). Wij hebben zelf 2 maxicosies: degene heeft een haakje waarachter deze doek uiteindelijk gehaakt kan worden en de ander moet om een plastic ding van de maxi cosi waardoor de lus wat groter moet zijn. Kijk dus even hoe groot jouw elastiek moet zijn.



1. Patroon

2. Knip de stof en leg de goede kanten op elkaar

3. Elastiek 
Naai de langste rand vast met het elastiek er gespannen tussen. Ik doe dit zelf met mijn lockmachine, maar bij een gewone naaimachine werk je met een zigzag steek. Bij voorkeur de breedte van het elastiek. (Je kunt natuurlijk ook het elastiek op de stofvouw naaien bedacht ik mij later! Dan in de korte kant open en die naai je vast bij stap 4) 










4. Naai indien nodig (geen stofvouw) de kortere kant dicht

5.  Speld de 4  lusjes vast in de hoeken van de korte zijden
 




6. Stik nu de korte kanten vast en laat een keergat open (iets met… dat was ik bij mijn prototype vergeten 😇)




7. Keer het geheel


 



Gebruiksaanwijzing: 

A. Maak de lusjes van de lange elastieken kant aan beide kanten van de maxi cosi vast.


B. Maak vervolgens de andere lusjes vast





En klaar is Kees!

Mocht de zon wat hoger zijn dan kan de kap naar achteren 


Houd er natuurlijk rekening mee dat de temperatuur in de bak niet te hoog wordt. Wij gebruiken hem alleen voor ritjes in de bakfiets en doen de kap zo hoog als mogelijk. 


Reacties

Populaire posts